تازه های پیوند مو

پیوند مو عمل جراحی است که به صورت سرپایی و با بیحسی موضعی انجام می شود. در روش FUT یک نوار باریک از ناحیه پشت سر برداشته شده و به واحدهای فولیکولی تقسیم شده و در قسمت جلوی سر کاشته می شود. پیوند مو به این روش یک عمل راحت، قابل پیش بینی و نتایج آن مورد رضایت اکثر بیماران می باشد.


هر چند که این عمل بسیار ساده و بی خطر می باشد ولی رعایت کامل نکات ایمنی به منظور حفظ سلامت بیمار و رسیدن به بالا ترین درصد رشد موهای کاشته شده در الویت قرار می گیرد.

همچنان Follicular Unit Transplant (FUT) به عنوان روش استاندارد در میان روش های مختلف پیوند مو مطرح است. دانسیته بین 20 و 30 واحد فولیکولار در هر سانتیمتر مربع در پیوند مو نتایج قابل قبولی به وجود می آورد. علی رغم اینکه به نظر برخی از مولفین میزان بقای گرافت با افزایش دانسیته به بیشتر از 30 واحد فولیکولار در هر سانتیمتر کاهش می یابد اما برخی از مطالعات اخیر از جمله مطالعه Nakatsui بازده بالای گرافت های مو با دانسیته 72 گرافت در هر سانتیمتر مربع را نشان داده است.
شیوه دیگر کاشت مو به روش  FUE به عنوان یک متد مناسب برای درمان اسکارهای ناشی از جراحی سوختگی در مقالات اخیر مطرح شده است. که در این تکنیک به استفاده از پانچ واحدهای فولیکولی جدا شده و به ناحیه گیرنده منتقل می گردند.

امروزه شیوه های پیوند تحت عنوان Megassesion به اعمالی اطلاق می گردد که در یک جلسه بیشتر از 2000 واحد فولیکولار پیوند زده می شود.
انتقال تعداد زیاد واحد فولیکولار در هر جلسه باعث می شود از جراحی های متعدد جلوگیری شده و در وقت و هزینه فرد صرفه جویی شود بعلاوه معمولا اولین پیوند موی فرد بهترین نتیجه را به همراه دارد و باعث حفظ بیشتر موهای ناحیه پشت سر می شود.

تکنولوژی دیگر در پیوند مو استفاده از یک وسیله جدید به نام Multi sharp می باشد که در روش FUE قابل انجام است. وسیله دیگر نوعی دریل گردشی قوی با پانچ های تیز می باشد که موفقیت در استفاده از هیچکدام از این تکنیک ها به اثبات نرسیده است.

مطالعات نشان داده است پیوند مو از سایر نقاط بدن به روش FUE زمانی باید مورد استفاده قرار گیرد که کلیه موهای اسکالپ تا امکان مورد استفاده قرار گرفته باشند و بصورت معمول نباید انجام شود.

از جمله دیگر روش های جدید درمان طاسی که می توان پس از پیوند مو نیز از آن استفاده کرد، لیزر در تحریک رشد مو می باشد و شانه های لیزری در این زمینه طراحی گردیده است که مقالات ضد و نقیضی در تایید آن وجود دارد.

از مهمترین یافته های علمی جدید کاشت سلولهای بنیادی فولیکول مو است که مطالعات وسیعی انجام گرفته در دنیا در مراحل ابتدایی، اثرات سلول بنیادی مو را در درمان طاسی به اثبات رسانده است و مراحل تکمیلی این تکنیک در حال تحقیق و بررسی است.

این شیوه در حال حاضر در ایران برای اولین بار در قالب طرح تحقیقاتی تصویب شده است. فاز اول این طرح جهت بررسی safety این روش انجام و به اثبات رسید و فاز دوم در دست اجرا است و نتایج آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد