بروز موج سوم آنفلوآنزا یک احتمال است



دکتر گویا اعلام کرد موارد قطعی مرگ در اثر ابتلا به آنفلوآنزای نوع A (خوکی) در کشور کمتر از میزان اعلام شده فعلی است.

ب
ادامه مطلب ...

کودکان روح بزرگی دارند

مصاحبه‌­ای منتشر نشده از مرحوم دکتر سید احمد سیادتی


این روزها اولین سالگرد فقدان یکی از پیشکسوتان خوش‌نام و محبوب جامعه پزشکی و از شاگردان خلف مرحوم دکتر قریب است. مصاحبه‌ای که پیش‌­رو دارید، سال گذشته و چند ماهی قبل از درگذشت مرحوم استاد دکتر سید احمد سیادتی، در یک صبح پنج­شنبه و در مطب ایشان که دیگر آن روزها تقریبا تعطیل بود، در حالی انجام شد که استاد دوران سخت بیماری را طی می‌کرد و سریال روزگار قریب هم از تلویزیون در حال پخش بود، اما به دلایل گوناگون در آن مقطع چاپ نشد و حالا بعد از گذشت یک‌­سال از درگذشت ایشان، به اتفاق همکاران‌ام در تحریریه سپید، خالی از لطف ندیدیم که به این وسیله، یاد ایشان را گرامی بداریم.

:

ادامه مطلب ...

82 درصد زنان همسر معتاد با اطلاع شوهر مواد مخدر مصرف می کنند


یک پژوهشگر اعتیاد گفت: 82 درصد زنان دارای همسر معتاد با اطلاع همسر خود مواد مخدر مصرف می‌کنند.

رویا نوری روز چهارشنبه در نشست تخصصی اعتیاد با موضوع "بررسی عوامل تاب ‌آوری زنان همسر معتاد در برابر اعتیاد همسر" افزود: مصرف چندگانه مواد در همسر و آزار فیزیکی عوامل مهم عدم تاب‌ آوری در زنان همسر معتادان شناخته شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 62 درصد همسران مردان معتاد در کنار شوهران خود مواد مخدر مصرف می‌کنند، تاکید کرد: متأسفانه آنچه عامل عدم تاب ‌آوری زنان همسر معتاد می‌شود رفتارهای شدید اعتیادی همسر است و ویژگی شخصیتی یا وضعیت اقتصادی پدری زن نمی‌تواند مانعی برای آسیب وارده به زنان شود.

به گفته وی عوارض سوء مصرف مواد، خشونت فیزیکی، افت وضعیت اقتصادی، اختلال در عملکرد جنسی و افکار و همچنین اقدام به خودکشی در میان زنان همسران معتاد با تفاوت معناداری نسبت به زنان شوهر سالم وجود دارد.