بگو چه بیماری‌ای داری تا بگویم چه میوه‌ای بخوری!


جالب است بدانید که میوه‌ها خواص بسیاری از جمله خواص ضدپیری دارند و نه تنها می‌توانند سبب زیبایی پوست و تناسب اندام فرد مصرف‌کننده شوند، بلکه می‌توانند روند پیری را در او عقب انداخته و حتی انواع بیماری‌ها را درمان کنند. اگر می‌خواهید درمان درد خود را بیابید و بدانید چه میوه‌ای برای آن خوب است، با ما همراه شوید.


*خستگی مفرطدلیل خستگی مفرط معمولا کم‌خونی است، یعنی زمانی اتفاق می‌افتد که میزان تجمع هموگلوبین در خون کاهش یابد. کم‌خونی سبب اکسیژن‌رسانی کم‌تر شده و به دنبال خود ضعف، رنگ‌پریدگی و خستگی را به دنبال می‌آورد. مصرف موادغذایی غنی از آهن و ویتامین‌ها B12 مثل اسفناج، بادام، عدس، لوبیا قرمز و گوشت گاو و گوسفند می‌تواند درمان این درد باشد.

*مشکلات پوستی
محیط، نور آفتاب، آلودگی هوا و سیگار می‌تواند سبب آسیب‌دیدگی پوست شود. برای آنکه از بروز اولین چروک‌ها پیشگیری کنید و پوست خود را صاف و شفاف نگه دارید، بهتر است مواد غذایی غنی از ویتامین A، C و E و سلنیوم مصرف کنید. مصرف انگور، آواکادو، پیاز، تربچه، بادام و چای سبز می‌تواند به سلامت پوست و برطرف شدن مشکلات پوستی کمک کند.

*مشکلات مربوط به مو
برای آنکه موهایی محکم و زیبا داشته باشید، بهتر است موادغذایی غنی از آهن و ویتامین A مثل آلو یا کلم‌چینی بخورید. گوشت گاو، میگو، اسفناج و بادام از آنجا که حاوی زنیک و آهن هستند بسیار مفیدند. زنیک طول عمر خود را افزایش داده و نه تنها مانع از ریزش سریع آن می‌شود، بلکه محرک رشد مجدد موهاست.

*واریس
موادغذایی حاوی ویتامین C، مس و ترکیبات فنولی از بروز واریس پیشگیری می‌کنند. به افرادی که مبتلا به واریس هستند توصیه می‌شود لیمو، گردو و چای سبز مصرف کنند.

*مشکلات خواب
داشتن خواب خوب خود کلید اصلی داشتن تناسب اندام، پوست درخشان، چشمان براق و... است. برای داشتن خوابی خوب بهتر است موادغذایی حاوی قندهای طبیعی مصرف کنید تا تعادل گلیسمی در خون شما برقرار شود. از جمله مواد غذایی توصیه شده می‌توان به کشمش، غلات کامل، لوبیا قرمز، عدس و آلو اشاره کرد.

*ضعف حافظه
ویتامین E، منیزیم و ویتامین B می‌تواند جلوی ضعف حافظه را بگیرد. مواد غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها همچنین ویتامین C، E و سیلیسیوم گیاهی می‌توانند سبب افزایش حافظه شوند. از جمله موادغذایی توصیه شده برای بالا بردن حافظه گیاه جینسینگ، کلم‌سبز و کلم‌پیچ، گردو، گندم کامل، انبه، میگو، تخم‌ آفتاب‌گردان و جعفری است. زرده تخم‌مرغ هم غنی‌ترین ماده غذایی حاوی کولین است. کولین به ارگانیسم در تبدیل چربی به اسیتیلکولین کمک می‌کند و نقشی مهم در مکانیسم حافظه دارد.

*بیماری‌های قلبی
معمولا به کسانی که مبتلا به ناراحتی‌های قلبی‌اند توصیه می‌شود موادغذایی حاوی چربی‌های اشباع مثل کره، پنیر، همبرگر و... مصرف نکنند چون چربی اشباع سبب بالا رفتن کلسترول خون می‌شود. در عوض بهتر است موادغذایی حاوی اسیدهای چرب منوی غیراشباع، فلاونوییدها و فیبر مصرف کنند. این ترکیبات در برخی روغن‌ها مثل روغن زیتون و برخی مواد غذایی و میوه‌ها مثل انگور، خربزه، آواکادو، بروکلی، ماهی ساردین، صدف و چای سبز موجود است.

*بیماری‌های چشمی
حتما شنیده‌اید که می‌گویند برای پیشگیری از ضعیف شدن چشم هویج بخورید. جالب است بدانید تمام میوه‌ها و سبزیجات قرمز و نارنجی رنگ حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های A،C، E و لوتنین هستند و می‌توانند سبب وضوح دید شوند. به جز هویج توت‌فرنگی، تخم‌مرغ، زردآلو، چغندر و کدوتنبل هم قدرت دید شما را افزایش می‌دهد.

*ناراحتی‌های استخوانی
پوکی استخوان یا دیگر بیماری‌های استخوانی مربوط به پیری می‌شوند. مصرف موادغذایی غنی از کلسیم و ویتامین D می‌تواند از مبتلا شدن به این بیماری‌ها پیشگیری کند. به همین توصیه می‌شود موادغذایی نظیر بروکلی، اسنفاج، شیر، ماست، روغن زیتون، نارگیل و شاه‌ماهی مصرف کنید.*

مشکلات گوارشی
مصرف موادغذایی حاوی فیبر مثل میوه و سبزیجات و نوشیدن حداقل 5/1 لیتر آب در روز به هضم و دفع راحت‌تر کمک می‌کند. در صورتی که دچار سنگینی معده یا سوزش هستید، بهتر است موادغذایی اسیدی مثل پنیر، گوشت قرمز و مرکبات را از برنامه غذایی خود حذف کنید. مصرف میوه‌هایی مثل انگور، موز، گندم کامل و برنج قهوه‌ای می‌تواند مفید باشد.

*مشکلات مفصلی
التهابات و درد مفاصل از جمله بیماری‌های است که لازم است به خاطر آن به پزشک مراجعه کنید. مصرف میوه و سبزی‌های غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها مثل گردو، غلات و ماهی‌های چرب می‌تواند از بروز این ناراحتی‌ها پیشگیری کند. سیب، اواکادو، دانه گندم کامل و روغن زیتون هم مفید است.
منبع:Top Sante-2010

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد